tirsdag 7. januar 2014

Oppskrift på "SnUggs" i barnestørrelser

Da har jeg endelig fått somlet meg til å skrive ned og teststrikke oppskrift på "SnUggs" i barnestørrelser. Mange har spurt etter den, men tiden har ikke strukket til før nå! 
SnUggsene på bildet er strikket i Robust fra Sandnesgarn. Det er i ull/polyamid/nylon. Egentlig ville jeg hatt et garn med mer ren ull i, i tillegg til nyloforsterkning, men jeg har ikke funnet noe med den rette tykkelsen som samtidig er fast nok til å kunne holde på den fasongen jeg vil at Snuggsene skal ha. Dessverre er det ikke så mange farger å velge mellom på dette garnet, men det kan jo hende at noen har andre forslag til garn som ikke jeg har tenkt på?

 Oppskriften har tre størrelser; 22-24 (25-27) 28-30 og skal altså brukes av aktive små føtter.. Derfor må de være litt slitesterke. Jeg har oppgitt et garnalternativ i ren ull også om man heller vil ha det! Som dere ser har disse tøflene fått antiski under sålen. Det er selvsagt opp til den enkelte om man vil ha det, men jeg vil nok anbefale det! Å løpe på ullsokker kan være temmelig glatt.. 
Oppskriften er lagt ut for salg her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kjempekoselig om du legger igjen en kommentar! Hvis du lurere på noe og trenger raskt svar, send meg en mail post@hemilia.no