søndag 8. mars 2009

Voksejakke og krone til en liten prinsesse

Har lenge hatt lyst til å strikke voksejakke etter oppskriften til Nøstebarn. Hadde garn liggende, men ikke nok til at jakken kunne bli ensfarget, derfor improviserte jeg med litt striper. Jakken strikkes i ett stykke fra ytterst på ermet, altså på tvers, og er egentlig veldig enkel å lage. De to øverste bildene viser jakken utstrakt og brettet, men før den ble sydd sammen og det ble plukket opp til hette.


Her er jakken ferdig. Heklet rundtalle kanter og hetten, før jeg sydde på blonde nederst og rundt kanten på hetten. Hadde to alternativer til knapper og syntes begge var like søte.. veldig vanskelig å velge.. Derfor ble det begge to, og annenhver knapp. Er veldig fornøyd med resultatet, og lille MusMei har hatt den på seg i hele dag. Vi møtte til og med noen (ukjente) på gaten som kalte henne for en liten prinsesse!




I helgen har jeg også fått laget ferdig noen prosjekter jeg har hatt liggende lenge. Tovede prinsessekroner ble endelig foret med bomullstoff slik at de ikke skal "stikke", som lille MusMei sier. Disse er pyntet med perler i "toppene" og en liten blomst med perle i fronten.

Her er lille MusMei med sin krone, endelig fornøyd med at den ikke stakk lenger!

2 kommentarer:

  1. Hej, så utrolig praktisk med voksejakke da.. har aldri sett det før - men det var jammen ikke dumt :) Din ble jo suuuuperfin - kan tenke meg at lille-mus-mei er fornøyd - kjempesøt med kronen på :) SÅ flink du er :)

    Klem

    SvarSlett
  2. Så mye fint det var her! Legger deg til på blogglista mi- håper du syns det er ok. Ha en fin dag, hilsen Elin

    SvarSlett

Kjempekoselig om du legger igjen en kommentar! Hvis du lurere på noe og trenger raskt svar, send meg en mail post@hemilia.no